DIY- torebka i opaska

Na pewno nie raz stwierdzałyście, że nie macie się w co ubrać. Albo miałyście się w co ubrać ale nie miałyście odpowiednich butów. Albo buty były w porządku ale torebka nie pasowała do waszej wizji. Ostatnio doszłam do bardzo podobnych wniosków ale na kupowanie czegokolwiek było już za późno. Dzisiaj pokażę wam tanie, szybkie i proste DIY na torebkę i opaskę do włosów.

Bazę pod torebkę kupiłam za 2 złote dawno temu w jakimś chińskim sklepie. Możecie użyć swojej starej torebki, wybierzcie taką o prostym kroju np. płaską kopertówkę. Będziecie potrzebowali jeszcze kleju do drewna, materiału, spinaczy i ozdób według własnego uznania.

Zaczynamy od posmarowania torebki cienką warstwą kleju (duża ilość wypłynie na materiał i mimo, że klej jest przeźroczysty ślady na materiale będą białe). Zakładamy brzeg materiału, żeby nieestetyczne brzegi były ukryte i przyklejamy. To samo robimy po bokach, a całość spinamy spinaczami by materiał przylegał. Czekamy aż przeschnie i ściągamy spinacze. Możecie skończyć na tym etapie, ja dodałam jeszcze element ze starego naszyjnika.

 

torebka diy 1

2016-01-10 12.39.10

Jestem wielkim zwolennikiem wszelkich nakryć głowy. Kapelusz czy toczek uznawany jest za coś ekstrawaganckiego i, niestety, w dzisiejszych czasach jest rzadkim zjawiskiem. Tradycyjne nakrycie głowy świetnie zastępują opaski. Wykonanie mojej zajęło mi tylko kilka minut i pochłonęło zaledwie 10 złotych. Do dzieła!

Użyłam opaski pokrytej satyną i materiałowych kwiatów naszytych na taśmę z tiulu; jeśli nie dostaniecie ich w pasmanterii możecie użyć zwykłych sztucznych kwiatów ale są trudniejsze do przyszycia.

Jeśli macie okrągłe lub kwadratowe twarze naszywajcie ozdoby na opaski symetrycznie na całej jej powierzchni (tak jak ja to zrobiłam). Jeśli macie je pociągłe lub owalne zdecydujcie się na dodanie kwiatów tylko po jednej stronie.

Zaczynamy od przypięcia kwiatów szpilkami. Najpierw przypinamy ten, który jest na środku, żeby upewnić się, że po każdej stronie będzie ich po równo. Następnie przyszywamy  je i gotowe 🙂 Jeśli czujecie niedosyt możecie dodać duże koraliki lub zaznaczyć brzegi kwiatów brokatem.

opaska diy 1

2016-01-10 10.25.10

Macie sugestie? Chcecie pokazać Wasze dzieła? Piszcie komentarze lub na https://www.facebook.com/tipitifu/ 🙂

Skomentuj

