DIY folkowa lampa

 

Z. Stryjeńska, Puszczanie wianków na Wiśle. Źródło: agra art

Od kilku lat coraz popularniejszy staje się folklor. Przez czasy komunizmu, kiedy dążono do ujednolicenia naszego kraju, zabicia zwyczajów wsi, która jest przetrwalnikiem tradycji, ludzie przestali interesować się folklorem. Teraz znów modne stają się wzory, wianki, sposób strojenia wnętrz czy kuchnia regionalna. Włosi mają stroje od Dolce z maiolicą, u nas rządzi cepelia.

Popularnością cieszy się zwłaszcza wycinanka łowicka. I w duchu tej wystrzyganki stworzyłam abażur do lampki nocnej.

Do ozdobienia abażura użyłam rozcieńczonego kleju do drewna, serwetek we wzory ludowe, szklanego abażura, pędzla oraz żółtej i czerwonej farby akrylowej.

2016-01-23 19.28.59

Po rozwarstwieniu serwetki i wycięcia interesujących mnie wzorów naniosłam małą ilość kleju na abażur i ostrożnie nałożyłam serwetkę, która następnie znów posmarowała klejem. Gdy pierwsza warstwa wyschła nakładałam kolejne w ten sam sposób. Łączenia serwetek zakryłam farbami i kilka razy polakierowałam całość.

lampka 1

Tak wygląda skończona 🙂 Nie wyszło perfekcyjnie, ale w tym chaosie widać góralskiego ducha 🙂

2016-01-23 19.21.06

 

Macie sugestie? Piszcie komentarze lub na https://www.facebook.com/tipitifu/

Skomentuj

